Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی :

افزایش 80 درصدی تولید محصول آلو در باغات آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درخصوص وضعیت برداشت محصول آلو در استان گفت: بر اساس براوردهای انجام شده پیش بینی می شود 28 هزار و 611 تن محصول آلو از باغات استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار است .

افزایش 80 درصدی تولید محصول آلو در باغات آذربایجان غربی

رسول جلیلی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از محسنات باغداری استان به شمار می آید.

وی ادامه داد: ارقام الو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا ،گوشتی، خاکی ، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.

جلیلی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات آلوی استان در مجموع سه هزار و 366 هکتار بوده که  دو هزار و 901هکتار آن بارور و 465 هکتار آن غیر باور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه به مقدار یکهزار و 580 هکتار با پیش بینی تولید  18 هزار و 960 تن در سال جاری است که به ترتیب شهرستانهای شاهین دژ ، مهاباد ، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید