Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

۷۲۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، مجموع گندم خریداری شده به صورت تضمینی را 171 هزار تن اعلام کرد و افزود: تاکنون این مبلغ بابت خرید ۱۶۱ هزار تن گندم خوراکی از زارعین توسط63 مرکز خرید دولتی و 10 هزار تن گندم بذری توسط 7 شرکت تولید و فراوری بذر در استان به حساب گندمکاران واریز شده است.

۷۲۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، رسول جلیلی با بیان اینکه احتمال افزایش ۳۰ درصدی تولید محصول گندم نسبت به سال گذشته به علت بارش‌های مطلوب بهاره وجود دارد، ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن گندم در سطح آذربایجان‌غربی تولید و بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید تا کنون از مراکز خرید واقع در شهرستان های نقده ، بوکان ، مهاباد و ارومیه انجام شده است ، بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت همه ساله با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش انجام می‌شود.

رسول جلیلی یاد اور شد : مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا هشت عصر فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره برداران انجام می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: خروج گندم به خارج استان ممنوع بوده و در صورت مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بلامانع است و در این راستا با همکاری نیروهای انتظامی و سایر مراجع نظارتی استان از قاچاق گندم توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید