Iranian Agriculture News Agency

معاون جهادکشاورزی استان:

خرید تضمینی بیش از 9 هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی

اکبر کرامتیبا بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال در شرایط مطلوب در حدود 13 تا ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

خرید تضمینی بیش از 9 هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال جاری را ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون 62 درصد بهای کلزای خریداری شده ، معادل 20 میلیارد تومان به حساب زارعین واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ مرکز خرید دولتی جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون مراکز خرید مستقر در شهرستانهای پلدشت،نقده، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر بیشترین میزان دانه روغنی را از زارعین استان خریداری کرده اند و عملیات خرید همچنان تا 10 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول یاد اور شد: استان آذربایجان غربی در حال حاضراز نظر خرید دانه روغنی کلزا در رتبه 8 کشوری قرار دارد که محصول خریداری شده به مقصد کارخانه روغن کشی استان اصفهان حمل می شود.

وی تصریح کرئ: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید