Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از واحد مرغداری تخم گذار ۳۰ هزار قطعه ای در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مرغداری تخم گذار ۳۰ هزار قطعه ای در روستای کریم آباد ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی،سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار ارومیه و جمعی از مسولان استانی به بهره برداری رسید.

 بهره برداری از واحد مرغداری تخم گذار ۳۰ هزار قطعه ای در ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و تثبیت اشتغال ۵ نفر و بهره مندی ۱۰ خانوار امروز به بهره برداری می رسد.

شهبازی افزود: آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ واحد تخمگذار دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۳۱ واحد به ظرفیت یک میلیون و سیصد هزار قطعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه یک سوم تخم مرغ مصرفی مردم از تولیدات داخل استان تهیه می شود، تصریح کرد:  آذربایجان غربی با تولید سالانه ۱۱هزار تن تخم مرغ، رتبه ۲۰ کشوری را در این زمینه دارد و وارد کننده تخم مرغ از سایر استان‌ها به خصوص آذربایجان شرقی هستیم.

این مسئول ادامه داد: این استان دارای ۷۴۸ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۶ میلیون و پانصد هزار قطعه با تولید بیش از ۱۰۲ هزار تن گوشت مرغ رتبه ۸ کشوری را دارد.

وی تاکید کرد: این استان با داشتن ۷ زنجیره فعال تولید گوشت مرغ رتبه اول کشور را دارد و جزء صادر کنندگان گوشت مرغ،جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار به خارج از  استان و حتی کشورهای همسایه به خصوص عراق است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید