Iranian Agriculture News Agency

رتبه اول کشوری آذربایجان غربی در بیمه محصولات زراعی

معاون خدمات بیمه‌ ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ۶۸ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان با بیش از ۹ هزار بیمه گذار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

رتبه اول کشوری آذربایجان غربی در بیمه محصولات زراعی

به گزارش خبرنگار ایانا در اذربایجان غربی ، بیت اله صادق‌زاده در جلسه برنامه ریزی برای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان با بیان این مطلب افزود: به علت استقبال خوب زارعان استان در زمینه بیمه گری اراضی کشاورزی، تاکنون رتبه اول کشوری در بیمه محصولات زراعی را در این بخش به خود اختصاص دادیم .

وی اظهار کرد: کشاورزان شهرستان‌های بوکان، ارومیه و تکاب به ترتیب با بیش از ۱۴ هزار، ۱۳ هزار و هشت هزار و ۴۹۹ هکتار بیشترین اراضی زیر کشت بیمه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه ۲۹ هزار پیامک برای بهره برداران در زمینه اطلاع رسانی در این راستا ارسال شده است، گفت: بیمه گری محصول گندم دیم در قالب ۲ گزینه در دست اجراست که در یک گزینه بهره برداران با پرداخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در گزینه بعدی با پرداخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال با تعهدات ۲۵ و ۱۷ میلیون ریالی به ازای هر هکتار اقدام به بیمه محصول خود می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر حمایت‌های ستاد اجرایی امام (ره) وزارتخانه نیز حمایت خود را از کشاورزان استمرار داده و ۵۰۰ هزار ریال تشویقی برای زارعان لحاظ کرده است که با این حساب کشاورزان با پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌توانند هر یک هکتار از زمین‌های زراعی خود را بیمه کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بر اساس ضریب خطر در هر شهرستان ، حق بیمه بیمه گذار متفاوت است ، اضافه کرد: کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات داشته باشند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند در سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید