Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی

451 هکتاراز اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی در آذربایجان‌غربی واگذار شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 451 هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های وابسته به کشاورزی و غیر کشاورزی در استان به تعداد 24 طرح از ابتدای سال جاری تا کنون به متقاضیان واگذار شده است.

451 هکتاراز اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی در آذربایجان‌غربی واگذار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حفظ کاربری و یکپارچگی زمین های کشاورزی استان اظهارکرد: درطی 7 ماهه سال جاری 378 مورد بر اراضی واگذاری ملی و دولتی در سطح دو هزار و 808 هکتار توسط عوامل نظارتی هیات نظارت شهرستانها و کارشناسان نظام مهندسی نظارت شده است.

قلنجی تاکید کرد: عمده طرح های کشاورزی و وابسته به طرح های کشاورزی واگذار شده مربوط به طرح احداث گلخانه ، پرورش بوقلمون و شتر مرغ است و طرحهای غیر کشاورزی نیز در خصوص اجرای طرح های صنعتی و شرکت شهرک های صنعتی است.
این مسئول ادامه داد : قرارداد اجاره تعداد 45 طرح در سطح 156 هکتار نیز در این بازه زمانی تمدید شده است و بیش از 20 میلیارد ریال نیز به منظوراجاره بهای اراضی واگذار شده و فروش اراضی به مبلغ بیش از 15 میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل، وصول عواید شده است.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم در حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی و پیشگیری از پدیده زمین خواری در استان اظهار کرد: تغییر کاربری عامل اصلی تخریب اراضی کشاورزی بوده و باید با جدیت هر چه بیشتر از تعدی و تخریب متجاوزان به عرصه های کشاورزی پیشگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید