Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۸۲ مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۸۲ مرکز خرید سیب صنعتی در استان دایر شده است و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود ۲۴۰ هزار تن است.

۸۲ مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی فعال است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی در نشست بررسی مسائل سیب درختی در استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: طبق پیش بینی ها امسال ۱.۱ میلیون تن سیب درختی در استان تولید خواهد شد که ۸۰۰ هزار تن آن صادر و یا روانه سردخانه ها برای ذخیره سازی محصول می شود و بقیه به مصرف تازه خوری  مصرف یا به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه های تولید آبمیوه می شود. 

وی با بیان اینکه کارخانجات همکاری خوبی امسال در زمینه خرید سیب درجه سه دارند، افزود: امسال طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شده تا مدیریت حفظ نباتات و سازمان غذا و دارو دروزارتخانه متبوع و استان در ظرف سه روز نتایج درخواستی را ارائه کنند.

کرامتی اضافه کرد: با تغیبر الگوی کشت و به کارگیری روش های علمی در بخش کشاورزی استان ، در صددیم تا انواع درختان و رقم‌های جدید زود رس و میان رس را جایگزین باغهای سنتی کنونی کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع آموزش و ترویج نیز به صورت جدی پیگیری می شود ، تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.

کرامتی با بیان اینکه موضوع تهاتر سیب و موز و محصولات گرمسیری با کشور پاکستان در دست اقدام است،  ادامه داد: هم اکنون هر کیلو سیب درجه سه استان به قیمت ۲۸ تا ۳۰ هزار ریال در حال خریداری توسط کارخانجات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از ۱۰ روز دیگر، پیک برداشت محصول سیب در آذربایجان غربی شروع می‌شود و امیدواریم امسال با برنامه ریزی صورت گرفته، مشکلات مرتبط با سیب درختی در استان کاهش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید