Iranian Agriculture News Agency

توسعه اقتصاد روستاییان با ایجاد روستا بازارها در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهادکشاورزی اذربایجان غربی گفت: به منظور حمایت از تولید کندگان در روستاها و مصرف کنندگان با مشارکت تشکل‌های بخش کشاورزی و حذف واسطه‌های غیرضروری و راه اندازی روستا بازارها می توان اقتصاد روستاییان در استان را رونق داد.

توسعه اقتصاد روستاییان با ایجاد روستا بازارها در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی؛  اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی ایجاد بازار روستایی در استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضای صندوق زنان روستایی و در کنار آن جامعه روستایی و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و حذف واسطه های غیر ضروری، با اتکا به زیر ساختهای موجود ، ایجاد و توسعه روستا بازارها به منظور رونق اقتصاد روستاییان بطور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کرامتی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل کوچک‌ روستایی به منظور کمک به معیشت کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد.

 نقی کریمی رییس شورای شهر ارومیه نیز با اشاره  به ظرفیتهای بالای بخش کشاورزی استان ،  بر لزوم ایجاد زیر ساخت های  لازم برای افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی به  استانهای جنوبی کشور و حوزه خلیج فارس از طریق مسیر راه آهن  و بالعکس  تاکید کرد.

کریمی افزود: با ایجاد پایانه حمل و نقل مرزی در منطقه آزاد تجاری ماکو نیز می توان تحول عظیمی در روند صادرات محصولات کشاورزی  و کمک به معیشت کشاورزان ایجاد کرد.

میر جمال ساداتی مدیر سازمان تعاون روستایی استان  نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وجود تعداد ۱۳۷ تعاون روستایی ، ۵۳ تعاونی تولید ، ۱۹ شرکت تعاونی دامداران و ۹ شرکت تعاونی زنبورداران ،زیر ساخت های لازم برای راه اندازی بازار روستایی در استان فراهم است.

ساداتی در ادامه بر اهمیت روستا بازار‌ها تاکید کرد و افزود: در راستای اهداف و وظایف قانونی سازمان تعاون روستایی که با نظارت، هدایت و حمایت سازمانی توسط تعاونی‌های تحت پوشش محقق می‌شود، فروشگاه‌های مصرف و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی همواره سعی در خدمت رسانی و توزیع محصولات کشاورزی و کالا‌های مصرفی مورد نیاز اعضا دارند که ایجاد روستا بازارها در جهت بهینه سازی این خدمات می توان تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به تبیین نظرات و پیشنهادات خود برای انتخاب مکان و فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای راه اندازی روستا بازارها در سطح استان پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید