Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی

خودکفایی در تولید گندم با همت کشاورزان محقق می شود

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی گفت : در شرایط کنونی خودکفایی در تولید گندم به عنوان یکی از مهمترین اهداف توسعه در بخش کشاورزی مدنظر است و در سال زراعی جدید نیز امیدواریم با همت کشاورزان به پایداری در تولید این محصول دست یابیم .

خودکفایی در تولید گندم با همت کشاورزان محقق می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، عباداله اکبری در همایش کشت های پاییزه در سال زراعی جدید با تبیین اهمیت کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم در تامین امنیت غذایی و روتق صادرات محصولات کشاورزی افزود: استان آذربایجان غربی بر محورکشاورزی استوار است . با توجه به تدابیر و تلاش های به موقع مسولان جهاد کشاورزی و دستگاه های ذیربط در سال گذشته ، نگران مازاد تولید حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن محصول باغی در استان  بودیم که با اتخاذ تمهیدات لازم این محصولات به کشورهای همسایه صادر شد تا باغداران استان متضرر نشوند.

اکبری با بیان اینکه اقدامات جهاد کشاورزی و زحمات و تلاش های گندمکاران در سال جاری قابل تقدیر است ، ادامه داد : امیدواریم افزایش سطح زیر کشت و خرید تضمینی  گندم در سال زراعی جدید نیز همانند امسال تداوم یابد تا به پایداری تولید در زمینه تولید محصولات استراتژیک نایل شویم و از وارادت این محصول که قوت غالب مردم است ،بی نیاز شویم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید