Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تامین امنیت غذایی پایدار در گرو حفاظت از خاک است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تامین امنیت غذایی پایدار در گرو حفاظت از بستر خاک است.

تامین امنیت غذایی پایدار در گرو حفاظت از خاک است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی در کارگاه آموزشی رفع تداخلات اراضی کشاورزی که با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور و مدیران جهاد کشاورزی و روسای امور اراضی شهرستانها و روسای ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستانها در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد : مدیریت بهینه بستر تولید در سایه اجرای به موقع احکام و مسایل حقوقی مرتبط به آن امکان  پذیر است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سند دار کردن اراضی کشاورزی در اولویت کارهای اجرایی قرار گرفته است. 

کرامتی تصریح کرد: روند صدور سند برای اراضی کشاورزی در استان با شتاب بیشتری دنبال می شود و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی به رونق تولید محصولات کمک می کند. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود خطاب به دولتمردان فرمودند، مسئله امنیّت غذایی خیلی اهمّیّت دارد و راجع به خودکفایی گندم، ذرّت، نهاده‌های دامی همیشه تأکید کرده اند به طوری که مسئله‌ی امنیّت غذایی مسئله درجه یک است و نباید از آن غلفت کرد. 

کرامتی تصریح کرد: فائو نقشه‌ای منتشر کرده که تعداد گرسنگان در مناطق مختلف جهان در حال افزایش است و این موضوع موید این مطلب است که تامین امنیت غذایی پایدار در گرو حفاظت از خاک و منابع پایه تولید است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید