Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی:

عشایر آذربایجان غربی سالانه ۵۰ هزارتن شیر تولید می کنند

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان با تولید سالانه ۵۰ هزار تن ، رتبه اول تولید شیر در کشور را دارند.

عشایر آذربایجان غربی سالانه ۵۰ هزارتن شیر تولید می کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، علی ناجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: عشایر استان ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار تن شیر را دارد که رتبه اول کشور دراین حوزه به استان تعلق یافته است. 

وی با اشاره به پتانسیل های عشایر استان وجایگاه خاص آنها در کشور تصریح کرد: آذربایجان غربی  دارای دو میلیون  و ۶۵۰ هکتارعرصه مراتع و منابع است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار آن قلمروی زیستی را شامل می شود.

ناجی خاطر نشان کرد: عشایر استان دارای ۲ میلیون واحد دامی ، ۲۰هزار و ۴۴۳ خانوار رسمی مورد تایید ، ۱۰۰هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱طایفه در ۳۳۶ کانون صد درصدی عشایر استان پراکنده شده اند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی اظهار کرد: عشایر آذربایجان غربی سالانه ۱۵ هزارتن گوشت قرمز و ۲۵درصد مواد پروتئین تولیدی عشایر استان را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های عشایر استان در بخش صنایع دستی است، یاد آور شد: عشایر استان با تولید سالانه بیش از ۳هزار تن صنایع دستی رتبه سوم کشوری را در این بخش دارد.

ناجی ادامه داد: در یکسال گذشته ۱۵۰کیلومتر از ایل راه عشایری مرمت و بازسازی شده و ۱۶ کیلومتر آب رسانی آب شرب انجام شده و ۶۴ دستگاه تانکر آبرسان سیار برای آبرسانی عشایر مستقر شده اند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری ۴۰۰ واحد آبشخور دامی برای آبرسانی به دام های عشایری تامین شده است‌.

وی افزود: تاکنون ۴۹۰هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی عشایری به صورت یارانه ای تامین و در اختیار عشایر قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید