Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

۳۳۶۴ هکتار اراضی ملی در آذربایجان غربی رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سه هزار و ۳۶۴ هکتار اراضی ملی در آذربایجان غربی رفع تصرف شد.

۳۳۶۴ هکتار اراضی ملی در آذربایجان غربی رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، میر صمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: امسال بالغ بر ۳میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان های استان تولید و برای افزایش سرانه  سبز استان توزیع خواهد شد.

موسوی با اشاره به مساحت ۴میلیون و ۳۶۶هزار هکتاری استان خاطر نشان کرد: استان دارای ۴حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ارس، زاب و سفید رود است. ودر آذربایجان غربی بیش از هزار گونه گیاهی می روید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه یکی از اهداف سازمان توسعه و ایجاد سرانه سبز استان است، اظهار کرد: در سال جاری در یکی از نهالستان های استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شد.

موسوی یادآور شد: در سال گذشته ۷۰۰هزار اصله نهال در استان خریداری شد اما امسال با رشد بیش از دو برابری به میزان دو میلیون اصله نهال خریداری شده که با کاشت این نهال ها سرانه سبز استان تغییر اساسی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰هزار هکتار از منابع ملی در دفاتر اسناد رسمی به بهره برداران واگذار شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان افزود: برای کنترل سیلاب ها ۱۱پروژه آبخیزداری با اعتبار ۴۰میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود.

وی در خصوص حفاظت از اراضی ملی نیز افزود: در سال گذشته ۲۳۶۷ فقره ارجاع به مراجع قضایی صورت گرفت و ۳۳۶۴هکتار از اراضی ملی که در دست اشغال و تصرف شده بود به بیت المال برگردانده شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید