Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در نوبت صدور سند تک برگی هستند

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان با انجام مستندنگاری و حدنگاری در قالب 7 هزار و 144 پرونده به ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستانها ارسال شده که در مرحله صدور سند تک برگی هستند.

نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در نوبت صدور سند تک برگی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی درجلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی که با حضور رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی و سایر اعضای قرارگاه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد با اعلام این خبر اظهارکرد: تاکنون مقدمات صدور اسناد کشاورزی در حدود 500 روستا با مساحت حدود 200 هزار هکتار فراهم شده و دو شرکت با قرارداد تطبیق و مستندسازی و سه شرکت با قرارداد صدور اسناد کشاورزی در حال تکمیل پرونده و آماده سازی به منظور اسناد کشاورزی در سطح استان هستند.

قلنجی تصریح کرد: تاکنون ما موفق شدیم از مجموع 3 هزار و 200 پلاک دارای تداخل ، برای  تعداد 668 پلاک  به مساحت مجموع 857 هزار هکتاراجرای مقررات انجام دهیم که در مجموع بیش از 340 هزار هکتار اراضی که در محدوده منابع طبیعی و ملی بوده تثبیت و به کشاورزان و روستاییان واگذار شده است.

وی تاکید کرد: از نظر تعداد پلاک های مطروحه در کمیسیون های رفع تداخلات استانی در بین استانهای کشور رتبه برتر را داریم و در مجموع تا کنون 87 هزار و 401 هکتار از اراضی ملی  کسرو  و به عنوان اراضی رفع تداخل شده غیر ملی تثبیت شده است .

قلنجی افزود : تاکنون 680هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای اجرای طرح کاداستر محدوده های مالکیتی کشاورزان نقشه برداری شده است که از مجموع 680 هزار هکتار ، در حدود 205 هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و رای تداخل  و 475 هزار هکتار دارای نقشه و فاقد رای تداخل است .

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که قابلیت اجرای طرح کاداستر وجود دارد، این طرح نیز عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد : در گردهمایی مدیران امور اراضی سراسر کشور، بر اساس ارزیابی عملکرد مدیریت‌های امور اراضی در سال 1400، استان آذربایجان‌غربی موفق به کسب رتبه سوم کشور در شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و شاخص  3 مجموع برتر کل کشور شد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید