Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی:

روزانه سه هزار تن آرد در آذربایجان غربی توزیع می شود

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: روزانه سه هزار تن آرد در استان توزیع می شود که با اجرای طرح مردمی‌سازی ‌یارانه‌ها ، آرد ‌همچنان ‌با قیمت سال گذشته توزیع می شود و نانوایان ‌با‌ فروش ‌نان‌ با‌ نرخ ‌‌یارانه‌ای‌ ما به ‌التفاوت قیمت نان فروخته شده را در پایان همان روز بر اساس‌مقدار فروش روزانه دریافت خواهند کرد.

روزانه سه هزار تن آرد در آذربایجان غربی توزیع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، نادر رحیمی با اشاره به قیمت خرید تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم ، افزود: با توجه به قیمت عرضه آرد که ۶۶۰ تومان است یک شکاف قیمتی چشمگیری وجود داشت که شاهد تخلفاتی در برخی نانوایی‌ها در این زمینه بودیم.

وی افزود: برای جلوگیری از این ‌قبیل ‌تخلفات اقدامات توزیع نان براساس کارتخوانهای هوشمند انجام می شود که در این روش میزان نان دریافتی و مقدار پخت هر نانوایی ‌و مشخصات خریداران نان نیز ثبت می شود.

رحیمی بیان کرد: اجرای این طرح موجب ایجاد رقابت در بین نانوایان برای فروش بیشتر و نیز بهبود کیفیت نان می شود و تخلفات نیز به حداقل کاهش می یابد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اطلاع رسانی به شهروندان درباره مزایای این طرح و همچنین عدم افزایش قیمت نان هم ضروری است تا با اخبار ناصحیح اظطراب ونگرانی در شهروندان ایجاد نشود.

 وی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر مقدار سرانه آرد و در بعضی شهرستانها بالاتر از سرانه کشوری آرد در اختیار نانوایی های استان قرار داده شده است ، اضافه کرد: در برخی از ماه های سال جاری به مقدار ۲۸۴۰تن آرد ترمیمی برای پخت نان در ایام تعطیل و بعد از ظهرها در اختیار نانوایان استان قرار گرفته ‌است تا مردم در تامین نان دچار مشکل نشوند.

رحیمی خاطر نشان کرد: شهرستان ارومیه جزو شهرهای با سرانه مصرفی پایین تر از شهرستانهای دیگر استان است به طوری که برای تعدادی از شهرستانها استان آرد توزیعی سه کیلو بالاتر از سرانه کشوری توزیع می گردد. 

وی با بیان اینکه نانواها از محل استفاده دستگاه خودپرداز نیز سود ۱۵ درصدی دریافت خواهند کرد ، گفت: این موضوع جزو مشوقهایی بوده که موجب امیدواری نانوایان و کاهش تخلفات می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید