Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دهه اول محرم

مراسم عزاداری حسینی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همزمان با آغاز ماه محرم درنمازخانه های ساختمان های شماره یک و دو سازمان جهاد کشاورزی ، مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه و ادارات تابعه برگزار می شود.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دهه اول محرم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، حجت الاسلام رضا میرزاجانی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج مبانی دینی و ارزشی و لزوم توجه به اهداف والای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و قیام نهضت عاشورا ، اظهارکرد: قیام امام حسین بر پایه امر به معروف و نهی از منکر،  حذف بدعتها و اصلاح امت اسلامی است و هدف از برگزاری این مراسم ها زنده نگهداشتن اهداف قیام عاشوراست .

حجت الاسلام میرزاجانی افزود: برنامه های عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ستاد سازمان از روز شنبه 8 مردادماه از ساعت 7:15 تا 15: 8 صبح برگزار خواهد شد و از عموم همکاران دعوت می شود در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سخنرانی ، مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت ، طهارت و قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی و پخش نذری از جمله برنامه هایی است که در این مراسم ها برگزار می شود.

جانشین رییس سازمان و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: به منظور توسعه و ترویج آموزه های دینی و ارزشی، بویژه نشر اهداف و آرمانهای نهضت عظیم قیام عاشورا و همچنین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهتر است با برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ، درج فایل سخنرانی مراسم عزاداری در فضای مجازی و گروه های اطلاع رسانی سازمانی ،و برنامه ریزی برای اهداء خون برای نیازمندان در این ایام برای اطلاع رسانی این فریضه مهم الهی انجام گیرد.

لازم به ذکر است که همه ساله همزمان با آغاز ماه محرم، مراسم معنوی عزاداری سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدااله الحسین (ع) و ابراز عشق و ارادت به سالار شهیدان و یاران باوفایش به صورت همه روزه از اول تا دهم ماه محرم در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و ادارات تابعه برگزار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید