Iranian Agriculture News Agency

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی

خرید گندم کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گذشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم از زارعین گندمکار از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در ۳۱ استان کشور از مرز ۵ میلیون  و ۸۰۰ هزار تن گذشت.

خرید گندم کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علیرضا مهاجر در سفر خود به استان آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اعلام این خبر اظهار کرد:  میزان خرید گندم کل کشور پیش‌بینی می‌شود امسال به ۶ و نیم  تا ۷ میلیون تن برسد که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش استفاده از کودهای پایه فسفات، ازت و پتاس در مزارع کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی قیمت کودهای پایه شیمیایی را به ۴۶ درصد کاهش داده است. که در زمان توزیع نیز باید سازمان های جهاد کشاورزی کودهای پایه را با هم به کشاورزان بدهند که این امر امسال باعث افزایش بهره وری تولید شد‌.

مهاجر تصریح کرد: در آستانه کشت پاییزه قرار داریم که با توسعه کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار دارد ، که در این زمینه بذر و نهادهای مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: بیشتر از ۷۵ درصد اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان خرده مالک هست که زیر ۵ هکتار زمین دارند و امکان تامین نهاده را ندارند، و در این راستا یکی از سیاست‌های دولت این است که بتوانیم به اندازه کافی نهاده های مورد نیاز این اراضی را در جهت افزایش بهره وری در تولید تامین کنیم.

مهاجر افزود: در صورتی که تولید کودهای پایه غیر یارانه ای که بیشتر از نیاز کشاورزان کشور باشد ، مجوز صادرات توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود که در این زمینه برای مجتمع پتروشیمی ارومیه که مازاد تولید دارد ، اجازه صادرات به کشورهای خارجی داده شده است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه عضو هیات مدیره و معاون فنی و تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشور ،  به آذربایجان غربی سفر کرده است که بازدید از روند تولید انواع کود های شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی در مجتمع پتروشیمی ارومیه و رسیدگی به مشکلات آن مجموعه، بازدید از اراضی  زراعی و شرکت در جلسه ستاد زراعت استان از برنامه های سفر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به استان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید