Iranian Agriculture News Agency

صدور بیش از 612 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای طرح مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها تاکنون، در مجموع بیش از 612 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف دراین استان صادر شده است.

صدور بیش از 612 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 41 هزار و 309 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته است که از این تعداد برای 3 هزار و 91 واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش  بیش از 612 میلیارد ریال تشکیل شده است.

کرامتی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی 10 پرونده احتکار به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده تخلفاتی در حوزه آرد و نان با تشکیل تعداد 2 هزار و 170 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: بازار کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان همچون گوشت قرمز و مرغ، برنج، شکر و روغن در آذربایجان غربی با تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها و تامین کالاهای ضروری در آرامش بوده و این اقلام بسهولت در دسترس مردم قرار دارد.

کرامتی یادآور شد : اکیپ های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی، با رصد و پایش مستمر بازار، پرونده های تخلفاتی مبنی بر گران‌فروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت، احتکار، عدم ارائه فاکتور و عرضه خارج از شبکه را جهت ارجاع و رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه رصد و پایش بازار با همکاری مردم به خوبی پیش می رود ، بر لزوم جدیت در تداوم گشت های مشترک نظارتی با همکاری سایر دستگاههای متولی بویژه بسیج ، اتاق اصناف ، اتحادیه ها و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر تاکید کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید