Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم در شهرستان باروق ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی باروق گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز زارعین این شهرستان توسط بزرگترین مرکز خرید جنوب آذربایجان‌غربی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

خرید تضمینی گندم در شهرستان باروق ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، یوسف وکیلی مدیر جهاد کشاورزی باروق  اظهار کرد: برداشت غلات در باروق در سطح ۲۰ هزار هکتار توسط حدود ۴۰ دستگاه کمباین از ابتدای تیرماه شروع شده و پیش‌بینی می‌شود، برداشت تا اواخر مرداد ماه به طول انجامد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در این شهرستان ۳۵ هزار تُن محصول گندم برداشت شود که از این مقدار حدود ۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان (۵۰ درصد بیشتر نسبت به فصل زراعی قبل) تحویل مراکز خرید دولتی و غیر دولتی شود.

وکیلی اضافه کرد: افزایش تولید نسبت به سال قبل به دلیل افزایش نزولات جوی و اجرای طرح‌های جهش تولید در دیمزارها، اجرای کشاورزی قراردادی و همچنین استفاده از بذور اصلاح شده و نظارت کارشناسان مدیریت بوده است.

 لازم به ذکر است که شهرستان تازه تاسیس باروق به همراه چهاربرج از بخش‌های شهرستان میاندوآب بودند که در تیرماه سال گذشته در راستای مصوبه هیات دولت از میاندوآب منفک و به شهرستان ارتقا یافتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید