Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بهره گیری از فناوری های نانو در جهت افزایش بهره وری بخش کشاورزی ضروری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه پایدار کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های جدید و نوآورانه مانند فناوری نانو، موجب افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

بهره گیری از فناوری های نانو در جهت افزایش بهره وری بخش کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در چهارمین جلسه کارگروه تحقق شعار سال با محوریت بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: بهره گیری از فناوری های نانو در  این استان ، به عنوان یکی از قطب های مهم تولیدات بخش کشاورزی در کشور ضروری است. 

کرامتی اضافه کرد: به طور مثال در حوزه صنایع غذایی، با توجه به اینکه سالانه بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی به دلیل ضعف در صنعت بسته بندی مناسب از بین می‌روند، بهره‌گیری از فناوری نانو و تولید بسته بندی‌هایی که بتواند علاوه بر افزایش طول مدت نگهداری محصولات غذایی، از آلودگی آنها نیز جلوگیری کند ، می تواند در کاهش ضایعات، نقش ایفا کند. 

کرامتی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر چالش‌های عدیده‌ای از جمله افزایش جمعیت و تقاضا برای عرضه مواد غذایی، تغییرات شرایط آب و هوایی، مشکلات زیست محیطی، محدود بودن منابع آب و خاک در بخش کشاورزی بوجود آمده است که برای رفع این معضلات، استفاده از تکنیک‌ها و رهیافت های نوین انتقال دانش در بخش کشاورزی حائز اهمیت است. 

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری با توسعه  شرکت های دانش بنیان در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی، گام های مهمی به منظور رشد، توسعه و بکارگیری فناوری ها نانو و دانش بنیان کردن بخش برداشته شود. 

در ادامه این جلسه مشکلات و مطالبات چند شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی مطرح و هماهنگی جهت رفع موانع و مشکلات این شرکت ها برای راه اندازی خط تولید و عرضه محصول تولیدی انجام گرفت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید