Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت خروج گندم و هرنوع علوفه دامی از مبادی خروجی آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز برداشت گندم و علوفه ، خروج محصول گندم و هرنوع علوفه دامی از محل تولیدات استانی به خارج از استان ممنوع است.

ممنوعیت خروج گندم و هرنوع علوفه دامی از مبادی خروجی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، نادر رحیمی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ،در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان شامل جو ،کاه کلش، از محل تولیدات داخل استان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع اعلام می شود. 

وی  افزود : با توجه به گزارشهای رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از استان،  به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می گردد به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم و کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: تمام خودروهایی که گندم و علوفه قاچاق حمل می کنند، توقیف و بار مربوطه به انباراتحادیه دامداران و مراکز خرید گندم دولتی انتقال داده می شود و در زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می شود. 

رحیمی خاطرنشان کرد: جابجایی گندم و علوفه در داخل استان و بین شهرستانها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد : امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می شود ، بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود. 

علی عیدی همچنین با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه از مزارع استان، افزود: امسال نزدیک ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت علوفه قرار دارد که جزو استانهای پیشرو در تامین علوفه در کشور هستیم. 

 در ادامه جلسه راهکارها ، موانع و پیشنهادات لازم برای جلوگیری از خروج غیر قانونی محصول به خارج استان توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید