Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۷۵ هزار تن گندم از مزارع میاندوآب

فرماندار میاندوآب گفت : امسال ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان برداشت شود.

پیش بینی تولید ۷۵ هزار تن گندم از مزارع میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی پیام فرماندار میاندوآب  در حاشیه بازدید از مزارع غلات و مراکز خرید تضمینی گندم و کلزای این شهرستان با مطلوب ارزیابی نمودن وضعیت مزارع غلات این شهرستان ، اظهارکرد: امسال بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب نیز به کشت محصول کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

پیام تصریح کرد: محصول گندم و کلزای مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری می شود و هیچ مشکلی در روند خرید وجود ندارد و در حال حاضر گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دانه روغنی کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان، از کشاورزان خریداری می شود.

وی افزود: انتظار داریم کشاورزان منطقه با توجه به محدودیتهای منابع آبی، با استفاده از شیوه های نوین آبیاری تغییر نوع و الگوی کشت را مد نظر قرار دهند تا با تولید مناسب محصولات استراتژیکی همچون گندم و کلزا نیاز کشور به واردات این محصول رفع گردد.

مزرعه تولید بذر پرورشی به مساحت ۱۰ هکتار واقع در اراضی روستای ملاکندی از توابع دهستان مکریان شمالی، متعلق به گندم کار نمونه این شهرستان، یکی از مزارعی بود که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب از آن بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید