Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

توسعه گلخانه های کوچک مقیاس روستایی بهترین فرصت برای اشتغال و درآمد زایی در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس گام مهمی برای تامین امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، تثبیت اشتغال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

توسعه گلخانه های کوچک مقیاس روستایی بهترین فرصت برای اشتغال و درآمد زایی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان با بیان این مطلب اظهار کرد: گلخانه های کوچک مقیاس در محدوده روستا را ، با صرف سرمایه اولیه کمتر از گلخانه های تجاری می توان احداث کرد. 

وی افزود: توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال خرد روستایی بوده  و می تواند موجب ارتقای درآمد روستاییان شود. 

کرامتی تصریح کرد: تقاضا در برخی از شهرستان های استان از جمله خوی و مهاباد برای احداث این گلخانه ها بالاست که در سایر شهرستان ها مخصوصا شهرستان های کمتر توسعه یافته استان این موضوع بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه گلخانه های کوچک مقیاس در فضای حداقلی برداشت حداکثر محصول را فراهم می سازد، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور و متقاضی به آب و برق و  گاز نیز دسترسی داشته باشد. 

وی ادامه داد: ضروری است که آموزش های ترویجی در جهت معرفی و آشنایی روستاییان در زمینه احداث و نحوه تولید در گلخانه های کوچک مقیاس صورت گیرد‌. 

در ادامه این جلسه مجری طرح توسعه  گلخانه های استان ضمن اشاره به تعهد استان در توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در سال ۱۴۰۱، گزارشی از آخرین وضعیت توسعه گلخانه ها و وضعیت اجرایی چند طرح گلخانه ای   بزرگ مقیاس در حال اجرای  استان ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید