Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 4 هزار تن محصول کلزا از مزارع استان آذربایجان غربی

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی آغاز شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح دو هزارهکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

پیش بینی تولید 4 هزار تن محصول کلزا از مزارع استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، جعفر وحدت افزود: امسال در فصل کشت افزون بر 2 هزار و 100 هکتار از زمین های زراعی آذربایجان غربی زیر کشت کلزا رفته بود که حدود دو هزار هکتار آن به مرحله برداشت رسید .

وحدت دانه روغنی کلزا را از جمله محصولات سازگار با آب و هوای وبافت خاکهای آذربایجان غربی توصیف کرد وافزود: پیش بینی تولید امسال چهار هزار تن است که به قیمت 230 هزار ریال از قرار هر کیلوگرم خرید تضمینی آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه  برداشت کلزا از 30 خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است ، افزود: تعداد 9 مرکز خرید دولتی شامل شرکتهای تعاونی روستایی شهرستانهای  بوکان ، نقده، پلدشت، پیرانشهر، شاهیندژ، میاندواب ، مهاباد، چایپاره  و ارومیه جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه برداشت کلزا با کمباین های مجهز به هد برداشت انجام می گیرد، اضافه کرد: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریزکارنده و هد برداشت و کارنده نیز به صورت الگویی خریداری و در اختیار زارعان قرار داده شده است.

این مسئول ادامه داد: مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 9 شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند و پیش بینی می شود عملیات برداشت و خرید تضمینی کلزا تا اواسط تیر ماه ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: وی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید