Iranian Agriculture News Agency

مهاباد دومین تولید کننده گوشت مرغ در آذربایجان غربی

تجلیل از ۸ نفر از پیشگامان عرصه تولید در مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت : این شهرستان با تولید سالانە بیش از ١٧ هزار تن گوشت مرغ یکی از زنجیرەهای اصلی تولید این محصول در استان است بە طوری کە در ردیف دومین تولید کنندە مرغ در استان قرار دارد.

مهاباد دومین تولید کننده گوشت مرغ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد  در مراسم تجلیل از ۸ نفر از نمونه های استانی بخش کشاورزی مهاباد با بیان این مطلب افزود : در شهرستان مهاباد ٨٠ هزار هکتار زمین زراعی و باغی وجود دارد کە ١٠ هزار هکتار آن باغ است کە بیشتر آن را باغات سیب تشکیل می‌دهد ، و میزان تولید آن بە ١۴٠ تا ١۵٠ هزار می‌رسد کە باعث اشتغال زایی ٧ تا ٨ هزار نفر بە شکل مستقیم در بخش باغداری شدە است .

وی تصریح کرد : مجموع تولیدات شهرستان مهاباد در بخش‌های کشاورزی ، دامداری ، مرغداری و دیگر بخش‌های مرتبط بە جهاد کشاورزی بە ۴۵٠هزار تن در سال می‌رسد .

ایمانیان با تشویق تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بە روی آوردن بە محصولات جدید کم آب بر و پر بازده ، گفت : کشت محصولاتی مانند کاملینا که محصول مناسبی برای جایگزین نمودن کشت گندم در سال آیش است ، موجب افزایش بهرەوری و تولید محصول و سود بیشتر کشاورزان می شود. 

وی با اشارە بە طرح‌های عمرانی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان  افزود : از سال گذشته تا فاصله زمانی برگزاری هفته جهاد کشاورزی ٢٠ طرح با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان و در هفتە جهاد کشاورزی پروژه آبیاری تخت فشار تجمیعی ۵۸۵ هکتاری قم قلعه آماده بهره برداری شده است که در چند روز آتی بدست مقامات استانی افتتاح خواهد شد که این پروژه در نوع خود و در غرب کشور بی نظیر و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است .

همچنین در ادامه وی کشاورزان را در شرایط کم آبی به روی آوردن به ایجاد طرح های گلخانه ای که یک دهم کاهش مصرف آب و ده برابر تولید محصول خواهند داشت، توصیه کرد.

در ادامه این مراسم از ۸ نفر از نمونه های استانی بخش کشاورزی مهاباد با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید