Iranian Agriculture News Agency

عشایر نهاده های لازم برای دوره قشلاق را تامین کنند

معاون توسعه وامور زیربنایی سازمان امورعشایر ایران گفت: با توجه به بروز خشکسالی در سالهای اخیر و پیش بینی تشدید آن در دوره قشلاق ، لازم است عشایر در اسرع وقت نهاده های دامی لازم برای این دوره را تامین کنند.

عشایر نهاده های لازم برای دوره قشلاق را تامین کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مهدی میزبان در شورای کشاورزی شهرستان مهاباد با اعلام این خبر افزود: سازمان عشایر در صدد ارائه تسهیلات و وامهایی برای این منظور هست تا با تامین نهاده ها و همکاری تشکلهای عشایری دوره قشلاق برای عشایر به نحو مناسبی طی شود.

وی بیان کرد: در زمینه خرید حمایتی دام عشایری نیز مجوز صادرات دام عشایری در برخی مناطق مرزی را خواهیم داشت تا عشایر بتوانند دامشان را به قیمت مناسب فروخته و یا صادر کنند تا بخشی از هزینه هایشان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای سازمان امور عشایر ایران توسعه پروار بندی دام است، بیان کرد: برای توسعه پروار بندی از محل اعتبارات بند ب ماده 52 صندوق توسعه ملی ،  وام مورد نیاز به صورت  سرمایه در گردش بعد تخصیص اعتبار برای تامین علوفه در اختیار متقاضی نهاده قرار داده می شود.

میزبان با اشاره به اینکه براساس آیین نامه ساماندهی عشایر 32 دستگاه مکلف به انجام وظایف در ارتباط با عشایر هستند ، افزود: درخواست ما از کمیسیون کشاورزی مجلس حمایت از این بخش است تا دستگاههای موثر وظایف خود را در این رابطه به نحو مطلوب انجام دهند.

وی افزود: از آموزش و پرورش عشایری استان درخواست می شود تا با توجه به اعتبار خوبی که برای بازسازی مدارس عشایری مصوب شده و به زودی ابلاغ می شود، بودجه و سهمیه تخصیصی به عشایر مهاباد را نیز پیگیری کنند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: در مورد بازسازی و مرمت ایل راهها مصوبه ای دیروز داشتیم که قرار شده تمهیداتی برای مرمت آنها در قبل از موعد مقرر با تامین اعتبار لازم در کمیسیون کشاورزی اندیشیده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید