Iranian Agriculture News Agency

213 هزار تن در سال ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی اذربایجان غربی در تولید پوره و کنسانتره

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 33 واحد فعال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در تولید پوره و کنسانتره در سطح استان وجود دارد که ظرفیت تولید آنها 213 هزار تن در سال است.

 213 هزار تن در سال ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی اذربایجان غربی در تولید پوره و کنسانتره

به گزارش خبرنگار ایانا درآذربایجان غربی، محمد دمکری در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه تولید کنسانتره و پوره انواع میوه با ظرفیت ۲۰ هزار تن در شهرستان مهاباد که با حضور رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال برای توسعه صنایع تبدیلی در این بخش برای 350 هزار تن پروانه موافقت اولیه صادر شده است.

وی بیان کرد: 9 واحد موفق به دریافت پروانه فعالیت در صنایع تبدیلی و غذایی، پوره و کنستانتره و رب شده اند که چهار واحد در ارومیه، یک واحد در اشنویه، یک واحد مهاباد، 2 واحد نقده، یک واحد میاندوابواقع شده است.

دمکری افزود: در زمینه تسهیلات بانکی برای واحد های یاد شده با مشکل مواجه هستیم و کارگروه ملی فعالیت و تاسیس واحد های صنعتی پوره و کنستانتره را فاقد توجیه اقتصادی اعلام کرده است درحالیکه اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه خرید سیب صنعتی عملکرد موفقی داشتیم و خریدهای خوبی توسط تعاون روستایی انجام شد، ادامه داد: به دنبال ساماندهی وتقویت زنجیره سیب و همچنین ساماندهی میز سیب استان که متعلق به آذربایجان غربی است، هستیم و حمایت جدی مسئولان در این زمینه لازم است.

دمکری گفت: در زمینه صادرات سیب نیز نیازمند توجه جدی هستیم تا تعرفه های گمرکی تنظیم شود و کشاورزان در مهرماه با مشکل مواجه نباشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید