Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

مبارزه با آفت سن مادری گندم درسطح ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: درسطح ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان با آفت سن مادری گندم مبارزه شده است.

مبارزه با آفت سن مادری گندم درسطح ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: تاکنون در ۱۰۰هزار هکتار از اراضی آبی و دیم گندم استان با آفت سن مادری  گندم مبارزه شده است و این روند همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۸۰هزارهکتار از اراضی دیمی و آبی استان زیر کشت گندم رفته که ۹۱هزارهکتار مربوط به اراضی آبی بوده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها پیش بینی می شود امسال  ۵۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه اگر با آفت سن مادری گندم مبارزه نشود، خسارت زیادی به مزارع گندم وارد می کند، اظهار کرد: مبارزه با آفت سن مادری در برخی مناطق با اقلیم سرد در استان  ادامه داشته و در برخی شهرها نیز مبارزه با پوره سن  گندم شروع شده است.

وحدت درخصوص اهمیت مبارزه‌ با سن مادری گندم نیز یاد آور شد: با این کار تناژ گندم بالا رفته و در کیفیت نان تاثیر مثبت دارد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۱هزار تن کود سرک بهاره در بین زارعین استان توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید