Iranian Agriculture News Agency

رییس شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی:

ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه با روابط عمومی‌های حرفه‌ای و کارآمد مسیر است

نقش بی بدیل روابط عمومی ها در تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و رییس شورای اطلاع رسانی استان گفت: ارتقای سطح سواد رسانه ای در جامعه و نیز تبیین عملکرد و فعالیت های دستگاه های اجرایی از طریق روابط عمومی های حرفه ای و کارآمد امکان پذیر است.

ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه با روابط عمومی‌های حرفه‌ای و کارآمد مسیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا ابراهیمی در جلسه گرامیداشت هفته روابط عمومی و اطلاع رسانی در سازمان جهاد کشاورزی استان که به صورت وبینار با مسولین روابط عمومی در ادارات تابعه و جهاد کشاورزی شهرستانها نیز برگزار شد ، ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و کارکنان روابط عمومی در جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه در اطلاع رسانی به جامعه هدف ، اظهار کرد:  کشاورزان و روستاییان عمده مخاطب بخش کشاورزی  هستند که به دلیل عدم دسترسی بخش زیادی از مخاطبان به فضای مجازی و کسب فنون نوین، نیاز است اطلاع رسانی در این بخش به گونه ای برنامه ریزی شود تا در دورترین نقاط استان هم کشاورزان و دامداران با آشنایی از برنامه های آموزشی و ترویجی سطح سواد رسانه ای و آگاهی اشان از مسایل و فنون روز ارتقا یابد. 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: هر چه قدر در این زمینه موفق عمل نماییم بهتر می توانیم جامعه هدف را در اجرای سیاست ها و اهداف راهبردی نظام همراه کنیم. 

وی تصریح کرد:  یکی از مهمترین کارهای روابط عمومی ها تحلیل محتوا است که برای اینکه همیشه در صحنه حضور داشته باشند و آفندی عمل کنند نیاز است ، مسئولان دستگاه های اجرایی در جهت افزایش کارآیی و کارامدی با اختیار قرار دادن نیروهای انسانی متخصص و تجهیزات مناسب در این زمینه، جایگاه روابط عمومی ها را در سازمان ها ارتقا دهند. 

وی با اشاره به اجرای طرح  اقتصادی دولت در هدفمندی یارانه‌ها گفت : امروز مسئولان روابط عمومی  موظفند تا در کنار آگاهی بخشی به جامعه در ارائه خدمات به مردم از سوی دولت، با پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مردم، زمینه اجرای دقیق و اثربخش طرح هدفمندی یارانه هارا فراهم کنند. 

رییس شورای اطلاع رسانی استان افزود: تبیین اقدامات دولت سیزدهم یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست، بخصوص در حوزه اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها که تا کنون روابط عمومی های استان با حداقل نیرو و امکانات در این زمینه موفق عمل کرده اند.

ابراهیمی بیان کرد: نقش بی مانند روابط عمومی ها در جهت دهی به افکار عمومی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، آن هم در زمانه ای که مخاطبان از هر سو در معرض بمباران اطلاعات و اخبار درست و نادرست قرار گرفته اند که گاهی شناخت این دو از هم را اگر نه غیرممکن که دشوار می سازد. 

 وی ادامه داد: از مصادیق این امر می توان به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد که پس از اجرای این طرح و شروع هجمه های گوناگون از سوی بدخواهان و مغرضان، لزوم اقناع افکار عمومی درباره ضرورت، اهداف و نتایج مثبت این طرح برای اعتمادسازی و اطمینان بخشی به مردم و نیز خنثی سازی جریان ها و هجمه های رسانه ای بیش از همیشه احساس می شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: روابط عمومی یکی از واحدهای تخصصی هر سازمانی است که باید نیروهای کارآمد و باتجربه در این حوزه فعالیت کند. چرا که اگر اطلاع رسانی به صورت صحیح ، شفاف و حرفه ای انجام بگیرد، باعث تنویر افکار عمومی و افزایش اعتماد  عمومی به نظام و همراهی آنها با سیاست های دولت خواهد شد. 

در ادامه حجت فیروزبخت معاون روابط عمومی حوزه استاندار نیز با تقدیر از تلاش های ارزشمند کارکنان روابط عمومی در بخش کشاورزی استان ، خواستار برخورداری کارکنان از تجهیرات مناسب و ارتقای جایگاه واقعی روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی با توجه به افزایش حجم فعالیت کاری آنها در زمینه اطلاع رسانی در شرایط حساس جامعه امروزی و همجه های رسانه ای شد. 

در ادامه این جلسه از زحمات و تلاش های ۳۰ ساله، رضا ممی زاده پیشکسوت عرصه روابط عمومی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده است و همچنین کارکنان روابط عمومی در سازمان و ادارات تابعه با اهدای لوح تقدیر توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید