Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهور در سفر به آذربایجان غربی بیان کرد:

۱۵۷ مصوبه برای توسعه آذربایجان غربی در سفر استانی به تصویب رسید

آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به تولیدکننده اصلی کالاهای اساسی بخش کشاورزی در کشور را دارد

رئیس جمهوری با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به تولیدکننده اصلی کالاهای اساسی بخش کشاورزی در کشور را دارد، گفت: ۱۵۷ مصوبه در پایان سفر استانی به آذربایجان غربی به تصویب رسید تا در راستای توسعه این خطه از کشور اجرایی شود.

۱۵۷ مصوبه برای توسعه آذربایجان غربی در سفر استانی به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی بامداد شنبه در نشست خبری پایانی سفر به استان با اعلام این مطلب افزود: این مصوبات در حوزه های راه، جهاد کشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بوده که قرار است در حوزه های مختلف پیگیری شود.

وی اظهار کرد: در حوزه جهاد کشاورزی، مصوب شد تا طرح هایی درحوزه آبیاری، آبخیزداری، آبخوانداری و بیابان زدایی اجرایی شود.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: درحوزه کشاورزی، باید مردم مساعدت کنند تا الگوی کشت تغییر یابد ولی باید توجه داشت که این تغییر به صورت دستوری نبوده و اقناعی  است.

آیت الله رییسی گفت: آذربایجان غربی می تواند به تولیدکننده اصلی کالاهای اساسی بخش کشاورزی تبدیل شود که در این خصوص نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی تاکید کرد: این امر، آرزوی دست نیافتنی نیست و باید برای آن، اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی شناسایی نیازها و اولویت ها در دستور کار جدی دولت قرار دارد، افزود: در این سفر هم ضمن حضور در جمع مردم برخی شهرهای استان، با اقشار مختلف دیدارهایی انجام شد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به بازدید خود از دریاچه ارومیه، از برنامه ریزی دولت برای به سرانجام رسیدن طرح احیای دریاچه خبر داد و اضافه کرد: در این سفر مقررشد تا مسئولان مربوطه کار را با جدیت دنبال کنند و در زمان کوتاهی شاهد احیای این دریاچه باشیم.

آیت الله رییسی به حضور خود در پایانه مرزی تمرچین اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیت های صادراتی خوبی دارد که در همین فرصت کم فعالیت دولت سیزدهم، افزایش قابل توجهی در صادرات صورت گرفته که این روند باید ادامه یابد و همواره شاهد ارتقای تجارت مرزی و صادرات باشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با سه کشور همسایه است، اظهار کرد: فعال شدن بازارچه های مرزی یک اصل اساسی در راستای توسعه تجارت مرزی در این استان به شمار می رود و ساماندهی وضعیت کوله بری نیز در همین راستا خواهد بود.

رئیس جمهورخاطر نشان کرد: در رابطه با مشکل صادرات سیب اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال شاهد افزایش ۵ برابری صادرات سیب در حجم و ۶ برابری به جهت ریالی بودیم. 

وی همچنین تاکید کرد: ثبات مقررات گمرکی، فعالیت شبانه‌روزی پایانه‌های مرزی، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی تعطیل و راکد باعث رونق اقتصادی و افزایش صادرات می‌شود؛ البته ساماندهی کولبری و ایجاد مسیرهای قانونی نیز جزو برنامه های دولت است.

وی با بیان اینکه در این سفر، هیچ کلنگی برای احداث طرح جدید بر زمین زده نشد، گفت: دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات مردم فعالیت می کند و اتمام به موقع طرح های اجرایی نیمه تمام از جمله اقداماتی است که صورت می گیرد و ما درصدد هستیم تا رضایت مردم را کسب کنیم.

آیت الله رئیسی پس از برگزاری نشست خبری، درپایان سفری یکروزه ارومیه را به مقصد تهران ترک کرد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید