Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی:

برخورد قاطع با محتکران و اخلاگران عرضه کالاهای اساسی در آذربایجان غربی

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت : اگر افرادی بخواهند به بهانه هدفمند سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی با فرصت طلبی، معیشت مردم را با احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی دچار اختلال کنند ، با آنان قاطعانه‌ برخورد می شود.

برخورد قاطع با محتکران و اخلاگران عرضه کالاهای اساسی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حسین نجف زاده درجلسه مشترک ایجاد هماهنگی و تعامل لازم در خصوص اجرای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و تنظیم بازار کالاهای اساسی با حضور مسئولین سازمان صمت ، تعزیرات حکومتی ، جهاد کشاورزی و سایر اعضای قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی که در محل سالن جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد ، با اعلام این مطلب اظهار کرد: هدفمند سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی مهمترین کار اقتصادی سنوات اخیر نظام است که در این مدت اصلی ترین مسئله نظارت و بازرسی بر بازار است .

وی بر تشدید نظارت و بازرسی بازار تاکید کرد و افزود: همه باید اوضاع تولید و بازار را رصد و پایش کنیم و جلوی هرگونه سوءاستفاده متخلفان را بگیریم. 

نجف زاده تصریح کرد: نباید اجازه دهیم امنیت روانی جامعه دچار اختلال شود و در این راستا لازم است همه امور را بخوبی مورد بررسی قرار داده و مشکلات احتمالی را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در طی روزهای اخیر 63 مورد گزارش مردمی از طریق سامانه 135 ، 150 مورد گزارش مردمی از طریق سامانه 124 ، علاوه بر گزارشات بازدید بازرسان از بازار کالاهای اساسی دریافت شده است که در اسرع وقت رسیدگی و با متخلفین برخورد قانونی جدی خواهد شد. 

نجف زاده با بیان اینکه در این رابطه برای سهولت در دریافت گزارش‌های مردمی، سامانه تلفنی 135 تعزیرات حکومتی استان در کنار سامانه 124 سازمان صمت نیز راه‌اندازی شده‌ است، اظهار کرد:  تلاش بر این است تا با هم‌افزایی و تعامل‌ بتوانیم بر بازار نظارت مناسبی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در کشور و استان وجود ندارد و کمبودهای موجود در سطح عرضه نتیجه خریدهای بی رویه مردم و احتکار خانگی است که این خریدهای بی رویه مردم بیش حد نیاز خود زمینه سوء استفاده افراد سودجو برای احتکارکالا شده است.         

نادر رحیمی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز در این جلسه  با بیان اینکه در طرح ساماندهی یارانه آرد و نان، قرارنیست یارانه حمایتی دولت برای این بخش حذف شود و همچنان برقرار بوده و شامل کلیه افراد و اقشار جامعه خواهد بود، اظهار کرد: در حوزه نانوایی‌ها نیز نظارت‌ها تشدید شده و علاوه بر اینکه بازرسان بر این واحدها تمرکز دارند، از ظرفیت سایر نهادها نیز برای نظارت بر عملکرد حوزه آرد و نان استفاده می شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه جراحی‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم ضروری است، تاکید کرد: همراهی مردم در این راستا با دولت می‌تواند مانع بروز هرگونه مشکل در تامین کالاهای اساسی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید