Iranian Agriculture News Agency

نایب رییس قرارگاه تامین امنیت غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

عرضه کنندگان کالاهای اساسی ملزم به ارائه فاکتور رسمی به خریداران هستند

از خروج غیر قانونی روغن نباتی از استان جلوگیری می شود

نایب رییس قرارگاه تامین امنیت غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : کلیه عوامل توزیع و فروشگاه های عرضه کالاهای اساسی چه در سطح عمده و خرده فروشی ، ملزم به ارائه فاکتور رسمی به خریداران خود می‌باشند، هر خریدار می‌تواند در قبال وجوه پرداختی خود درخواست صدور فاکتور رسمی نماید.

عرضه کنندگان کالاهای اساسی ملزم به ارائه فاکتور رسمی به خریداران هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  محمد علی رحیمی در جلسه قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان که  به منظور ایجاد هماهنگی لازم در خصوص تأمین و توزیع مطلوب کالاهای اساسی و تشدید نظارت بر توزیع روغن نباتی و جلوگیری از خروج غیر قانونی ان از استان در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، با اعلام این مطلب ، افزود: اگر فروشنده از صدور فاکتور رسمی امتناع کند،  مشمول جرایم مربوطه خواهد بود.

رحیمی با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید روغن نباتی در ایام ماه مبارک رمضان ، تصریح کرد: اهمیت مصرف روغن نباتی در عادات غذایی زندگی مردم بر کسی پوشیده نیست و باید از قاچاق این خوراکی به کشورهای همسایه جلوگیری شود، زیرا که روغن به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک از جایگاه مهمی در مصارف روزانه خانوار برخوردار است و دست اندرکاران در این زمینه باید به تامین آن وعدم کمبود در بازار اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن قیمت روغن نباتی و روغن مایع در ایران نسبت به کشورهای همسایه انگیزه قاچاق این کالای اساسی مردم را به کشور های همسایه با توجه به شرایط فعلی افزایش داده است که در این راستا با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و مرزبانی از خروج غیر قانونی روغن نباتی از استان جلوگیری می شود.

رحیمی اظهار کرد: طبق هماهنگی با اداره تعزیرات حکومتی استان ، ساماندهی دستگاه های کارتخوان موجود در فروشگاه های توزیع در دستور کار قرار دارد تا با عاملینی که در کنار فروش روغن خوراکی اقدام به فروش اجباری سایر کالاها کنند، و اخلال در بازار فروش این کالا ایجاد کنند،  برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : برای مباشرین و کارخانجاتی که اقدام به تامین به موقع کالاهای اساسی نکنند و باعث ایجاد احتکار و کمبود کالاهای اساسی مردم در بازار شوند ، پرونده تخلفاتی تشکیل و از طریق دادستانی و تعزیرات حکومتی پیگیری و برخود قضایی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید