Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی :

برنامه ریزی برای ایجاد مجموعه های دانش بنیان در بخش کشاورزی انجام شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خواستار اهتمام ویژه برای برنامه ریزی دقیق و اصولی برای ایجاد و توسعه مجموعه های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان شد

برنامه ریزی برای ایجاد مجموعه های دانش بنیان در بخش کشاورزی انجام شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، در دیدار با مدیران و معاونین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری شعار امسال در جهت تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اظهار کرد: بخش کشاورزی از مهمترین بخش های اقتصادی استان به شمار می رود و تحقق شعار در این بخش نیازمند تلاش و همت اساسی است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی باید زمینه تحقق شعار سال در این بخش فراهم شود، ادامه داد: لازمه تحقق شعار سال پشتیبانی دقیق، مدون و برنامه ریزی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت ارتقای سطح ارتباطات دانشگاه و بخش کشاورزی عنوان کرد: ضمن ارتقای سطح تعامل دانشگاه و بخش کشاورزی باید مسایل و دانش فنی از جمله اصلاح بذور، کاشت، داشت و برداشت نیز به کشاورزان و بهره برداران این بخش منتقل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، علاوه بر اهمیت آن در تامین امنیت غذایی ، نقش تاثیر گزاری در تامین امنیت اجتماعی روستاییان و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها را دارد.

اکبر کرامتی با بیان اینکه ارزش ریالی تولید محصولات کشاورزی سال زراعی گذشته در پای مزرعه در حدود ۶.۸ میلیون تن برآورد شده است ، افزود: با در نظرگرفتن سایر صنایع پایین دستی و بالا دستی وابسته به بخش کشاورزی، گردش مالی این بخش به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان می رسد که نقش محوری در رونق اقتصادی استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای تحقق شعار محوری سال و کمک به جهش ۸ درصدی در رشد توسعه اقتصادی  کشور ، نیاز است با تدوین بسته های سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی و احصای محل طرح ، زیر ساخت ها، تامین انشعابات و بررسی پیشنهادات و  ... بستر و فرصت سرمایه گزاری در استان را تسریع و  فراهم‌ کنیم.

وی  با اشاره به برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان ادامه داد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید