Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

سالانه 410 تن قارچ خوراکی در میاندوآب تولید می‌شود

اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر در واحدهای تولید قارچ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به طور میانگین در سه مرحله کشت، 410 تن قارچ خوراکی به صورت سالانه در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

 سالانه 410 تن قارچ خوراکی در میاندوآب تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی اظهار کرد: ۲۰ واحد فعال پرورش قارچ خوراکی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در میاندوآب وجود دارد.

وی افزود: تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۴۳ نفر به طور مستقیم و برای ۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی، در سال جاری، ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی در قالب مشاغل خانگی پرداخت و چهار واحد تولیدی نیز در مجموع جهت دریافت مبلغ چهار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد علوی معرفی شده است.

دیانتی تولید محصولات گلخانه‌ای و پروش قارچ را ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید در واحد سطح، اعلام کرد و گفت: با مشاوره فنی و ارایه تسهیلات در بخش گلخانه‌ای و قارچ می توانیم در این بخش جهش بالایی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت ‌میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده‌ها شوند.

وی هدف از تولید قارچ را فراهم کردن فرصت‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی برشمرد و نیاز به فضا و سرمایه کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان تهیه مواد اولیه در داخل کشور و صادرات محصول را از مزایای پرورش و تولید قارچ دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید