Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

فرصت های سرمایه گذاری و نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی برای توسعه تولید دانش بنیان در استان شناسایی شود

گردش مالی  بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : فرصت های سرمایه گذاری و نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی برای توسعه تولید دانش بنیان در استان شناسایی شود.

فرصت های سرمایه گذاری و نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی برای توسعه تولید دانش بنیان در استان شناسایی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور همسایه و پتانسیل های بالا در بخش کشاورزی، موقعیت مطلوبی برای سرمایه گذاری دارد، به طوری که در بخش صنایع پایین دستی و بالادستی کشاورزی ظرفیت های بسیار قابل توجهی در سطح استان وجود دارد که به طور مطلوب تاکنون بازگو و معرفی نشده است.

کرامتی تصریح کرد: توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، علاوه بر اهمیت آن در تامین امنیت غذایی ، نقش تاثیر گزاری در تامین امنیت اجتماعی روستاییان و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها را دارد. 

وی با انتقاد از سرمایه گذاری کم در بخش کشاورزی با توجه به ارزش افزوده بالای تولید محصولات کشاورزی ،ادامه داد: ارزش ریالی تولید محصولات کشاورزی سال زراعی گذشته در پای مزرعه در حدود ۶.۸ میلیون تن برآورد شده است که با در نظرگرفتن سایر صنایع پایین دستی و بالا دستی وابسته به بخش کشاورزی، گردش مالی این بخش به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان می رسد که نقش محوری در رونق اقتصادی استان دارد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه تولید نهاده های نوین در بخش کشاورزی یاید در اولویت سرمایه گذاری قرار گیرد. 

کرامتی اضافه کرد: برای تحقق شعار محوری سال و کمک به جهش ۸ درصدی در رشد توسعه اقتصادی  کشور ، نیاز است با تدوین بسته های سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی و احصای محل طرح ، زیر ساخت ها، تامین انشعابات و بررسی پیشنهادات و  ... بستر و فرصت سرمایه گزاری در استان را تسریع و  فراهم‌ کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید