Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد:

احداث بزرگترین واحد تولید کنسانتره میوه در مهاباد آغاز شد

عملیات احداث بزرگترین واحد تولید پوره و کنسانتره میوه در شهرستان مهاباد آغاز شد.

احداث بزرگترین واحد تولید کنسانتره میوه در مهاباد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر ایمانیان در حاشیه کلنگ زنی این واحد تولیدی که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مسولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: این واحد تولیدی پوره و کنسانتره میوه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای لج از توابع این شهرستان احداث می شود.

جعفر ایمانیان با بیان اینکه احداث این کارخانه برای ۵۰ نفر نیز فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات باغی و میوه از جمله سیب در این شهرستان و دیگر شهرهای همجوار، ایجاد این واحد جزو ضروریات بخش کشاورزی منطقه بود که در آینده نیز احداث واحدهای مشابه در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آورده سرمایه گذار که بخش عمده منبع مالی احداث این کارخانه را تامین می کند جهاد کشاورزی نیز در راستای حمایت از تولید و اشتغالزایی آماده ارایه تسهیلات و کمک به این واحد تولیدی است.

ایمانیان بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع و ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تُن فعالیت خواهد داشت که در جنوب استان بزرگترین واحد پوره کنسانتره محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که، نخستین واحد صنعتی سورتینگ و بسته بندی میوه از جمله سیب توسط بخش خصوصی نیز با اشغالزایی ۳۵ نفر و ظرفیت روزانه بیش از ۵۰ تن سیب در راستای عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارج و حمایت از صنایع پایین دستی سال گذشته در مهاباد راه اندازی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید