Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

روند سرمایه گذاری در استان روانسازی می شود

زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در اذربایجان غربی تکمیل شود

استاندار آذربایجان غربی در برنامه کاری یکشنبه های تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین در بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه استان، با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف و لزوم فراهم کردن زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در آذربایجان غربی گفت: روند سرمایه گذاری در استان باید روانسازی شده و تمامی امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در آذربایجان غربی از جمله زمین و مجوزها در سریعترین زمان باید تامین شود.

 روند سرمایه گذاری در استان روانسازی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان افزود:  تهیه بانک اطلاعاتی را جهت فراهم سازی زمینه مستعد سرمایه گذاری در استان و ایجاد لکه های سرمایه گذاری با تامین تمام امکانات و زیرساخت های سرمایه گذاری، ضروری دانست و گفت: سرمایه گذار برای حضور و سرمایه گذاری در استان، نباید هیچ دغدغه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار تکمیل زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در استان شد و اظهارکرد: با توسعه واحدهای تولیدی و تکمیل زنجیره های تولید، علاوه بر ایجاد فرصت های اشتغال جدید در استان، ارزش افزوده محصولات تولیدی در آذربایجان غربی افزایش و از خام فروشی تولیدات جلوگیری خواهد شد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در سال ۱۳۵۳ توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۷۹ به صنایع شیر ایران منتقل شد.

این شرکت در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع و با سرمایه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۷۰ تن در روز احداث شده که یکی از مجهزترین کارخانه‌های لبنی در سطح کشور محسوب می‌شود.

پگاه آذربایجان غربی با ۳۱۴ نفر نیروی انسانی، بیش از ۸۰ نوع محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید