Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

۲۴ حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: در سال گذشته ۲۴ مورد حکم قضایی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی‌ در سطح این شهرستان اجرا شد.

۲۴ حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی در حاشیه اجرای یک مورد دستور قضایی قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: همچنین در تعطیلات نوروز امسال ۱۴ مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغات، شناسایی شد که یک مورد حکم قلع و قمع اجرا و یک مورد هم در هفته جاری اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای یک مورد دستور قضایی قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز، اضافه کرد: این حکم در اراضی کشاورزی کوی بشیرکندی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات با حضور نمایندگان دادستانی، انتظامی و اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و با همکاری شهرداری میاندوآب اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، گفت: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

دیانتی افزود: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شود روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها بوده و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

وی از همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ افزود: عدم اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان، موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین بهره برداران می شود؛ از اینرو بهترین راهکار، اطلاع رسانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید