Iranian Agriculture News Agency

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی:

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ایام نوروز 1401 تعطیل نیست

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست، گفت : خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز 1401 نیز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ایام نوروز 1401 تعطیل نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه  به عموم مردم و مدیریت تنظیم بازار شب عید و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است.

دیبایی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی،عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

این مسئول همچنین با اشاره به تامین کالاهای اساسی مورد نیازبرای شب عید مردم ، اظهار کرد: اقلام پروتینی مورد نیاز مردم درشب عید مانند گوشت قرمز و سفید نیز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره سازی شده است که برای ایجاد تعادل دربازار درسطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف در حال عرضه است و در تمامی ایام تعطیلات نوروزی شرکت پشتیبانی اموردام استان از ساعت 8 صبح الی 14 عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان برای تامین مصارف آنان و تعادل بخشی به بازار است .

دیبایی تاکید کرد: در خصوص تامین و توزیع سایر کالاهای اساسی مردم از قبیل برنج ، شکر ، گوشت مرغ ، میوه و .. نیز تمهیدات لازم توسط قرارگاه امنیت غذایی استان در جهت ایجاد ارامش در بازار و تثبیت قیمتها اتخاذ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی 42 گشت یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قراردارند و این گشت ها آماده دریافت هر گونه گزارش ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

دیبایی افزود: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به منظور بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی  در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد و گفت : همچنین  به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری ها ، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستورانها و غذاخوریهای فعال در ایام تعطیلات نوروزی 43 اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری  104 نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی از مورخه 14 اسفند ماه 1400 تا  12 اردیبهشت 1401 ، مصادف با پایان ماه مبارک رمضان در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت خواهند کرد.

دیبایی همچنین اضافه کرد : ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان مستقر در اداره کل دامپزشکی  استان آذربایجان غربی با شماره تماس 32778701– 044 و سامانه ارتباطی  1512 و  شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس 32426848 -044 از ساعت 8 صبح الی 14 بعد از ظهر  و از ساعت 14 لغایت 20 عصر  آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی است.

وی ادامه داد : با راه اندازی سامانه ارتباطی 1559 از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی،خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغبانی،خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.

مردم استان می توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئولیت ها و فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی را به سامانه پیامکی 3000812929 گزارش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید