Iranian Agriculture News Agency

هشدار هواشناسی:

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه نفوذ سرمای بسیار شدید و افت محسوس دمای هوا در طی روزهای آینده

جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه احتمال وقوع نفوذ سرمای بسیار شدید و افت دما،  در روز عصر سه شنبه 24 اسفند مصادف با چهارشنبه سوری و روزهای آینده در آذربایجان غربی، به کشاورزان و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری استان هشدار داد.

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه نفوذ سرمای بسیار شدید و افت محسوس دمای هوا در طی روزهای آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه از کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی استان درخواست شده تا تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحد‌های خود و مدیریت بهینه انرژی اعمال کنند. 

بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ، عصر سه شنبه 24 اسفند مصادف با چهارشنبه سوری نفوذ سرمای بسیار شدید را به منطقه و آذربایجان غربی خواهیم داشت که ابتدا در مناطق شمالی آغاز شده و چهارشنبه 25 اسفند در غالب مناطق استان نفوذ کرده و موجب افت شدید دما خواهد شد. 

در این اطلاعیه اوج سرما برای چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه پیش بینی می شود که در مناطق سردسیر خصوصا نوارمرزی شمال استان بسیار شدید بوده و مناطقی دما به کمتر از منفی 20 نیز خواهد رسید. 

در این راستا این سرمای شدید با شدت کمتر تا اواسط هفته آینده دوشنبه یک فروردین 1401 ادامه داشته و شب های سرد با یخبندان گسترده خواهیم داشت. 

طبق اطلاعیه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با توجه به افت دمای هوا در طی روز‌های آینده نکات زیر در واحد‌های تولیدی گلخانه و پرورش قارچ و باغات توصیه می‌شود: 

از کارکرد درست سیستم های حرارتی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی اطمینان حاصل نموده و مخصوصاً دمای شبانه واحد های تولیدی کنترل شود. 

سوخت مورد نیاز واحد های گلخانه و قارچ خوراکی تامین و ذخیره گردد. 

جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه حتماً فن های سیرکولاتور روشن باشد. 

جهت جلوگیری از افت دما، دریچه های ورودی و خروجی  در سالن های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل، و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل گردد. 

در باغات تا زمان رفع خطر سرمازدگی از هرس درختان میوه خود داری گردد و در مکان هایی که به کشت نشا وسبزی های زیر پوشش نایلونی اقدام شده است نسبت به کنترل و بازبینی پوشش اقدام شود. 

 جهت جلوگیری ازسرمازدگی ریشه ها فعلا از کاشت نهال جدید تا برطرف شدن سرما خودداری گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید