Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی گام مهمی در کاهش حجم پرونده های دادگستری است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش بخش قابل توجهی از ورود پرونده ها به دادگستری شده است.

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی گام مهمی در کاهش حجم پرونده های دادگستری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در جلسه شبانگاهی اتخاذ تدابیر لازم جهت عملیاتی نمودن قانون حدنگار در ارضی کشاورزی استان که با حضور مدیران کل ادارات مرتبط برگزار شد، افزود: اجرای طرح حدنگار در تثبیت مالکیتها بسیار موثر است و از هر گونه تجاوز و تعدی به منابع طبیعی و عرصه های ملی جلوگیری می کند.

وی افزود، 850 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان هست که باید حدنگاری و تعیین تکلیف شود و در این زمینه منابع طبیعی به خوبی عمل کرده و برای بیشتر از 95 درصد منابع طبیعی سند جامع حدنگار ثبت شده که در کشور از این حیث استان حائز رتبه اول شده است.

عتباتی ادامه داد: باید تلاش شود در بحث عرصه های کشاورزی استان هم سند جامع حدنگار به نحو مطلوب اجرایی شود و برای نیل به این منظور باید برنامه ریزی های منسجمی با همراهی همه عوامل اجرایی ذیربط انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد:  تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش بخش قابل توجهی از ورود پرونده ها به دادگستری خواهد  شد و همچنین از بروز مشکلات قضایی برای کشاورزان و مردم جلوگیری خواهد کرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان،جوان کیا مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان،کرامتی  رییس سازمان  جهاد کشاوورزی استان هم از دیگر سخنرانان این جلسه بودند و برخی کارشناسان حوزه ثبت و جهاد کشاورزی هم به ارائه گزارشهای تخصصی در خصوص موضوع جلسه پرداختند و پس از تبادل نظر و بررسی موضوع مصوباتی به تصویب اعضاء رسید که از مهمترین آنها طرح موارد مربوط به ثبت اراضی کشاورزی در کمیسیون رفع تداخلات با حجم و سرعت بیشتر برای حصول نتایج مطلوب بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید