Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

اجرای دومین مانور مقابله با عرضه آفت کشهای تقلبی و غیر مجار در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور

دومین مانور سراسری مقابله با عرضه آفت کشهای تقلبی و غیر مجاز با هدف افزایش کیفیت و ضریب اطمینان شبکه توزیع آفت کش های شیمیایی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

اجرای دومین مانور مقابله با عرضه آفت کشهای تقلبی و غیر مجار در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد : این مانور ملی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه در شهرستان  ارومیه در قالب ۶ اکیپ بازرسی و در سایر شهرستانها به تعداد ۳۱ اکیپ برگزار خواهد شد. 

وحدت افزود: در این مانور مشترک دستگاه های استانی شامل سازمان جهاد کشاورزی  (حفظ نباتات، معاونت بهبود تولیدات گیاهی و معاونت بازرگانی و...) ،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی ، دستگاه های انتظامی و نظارتی ، سازمان صمت و... مستقر در سطح استان در راستای تامین سلامت شبکه توزیع آفت کش های کشاورزی همکاری خواهند داشت. 

وی بازدید از واحدهای توزیع آفت کش های کشاورزی در جهت کنترل سطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت کش های قاچاق واقعی را از اهداف اجرای این مانور بزرگ اعلام کرد.

وحدت خاطر نشان کرد :در این مانور با افرادی که اقدام به گران فروشی، تخلف در سطح بازار و احتکار آفت کش های کشاورزی کنند و قصد سودجویی از کشاورزان داشته باشند ،برخورد جدی انجام می شود و اعمال قانون از سوی مراجع قضایی خواهد شد .

سید جواد نوروزیان مدیر کل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور در حاشیه برگزاری این مانور در شهرستان ارومیه هدف از برگزاری این مانور را کنترل کمی و کیفی سموم، مقابله با فروش سموم غیر مجاز ،خارج از شبکه، تقلبی و قاچاق در کشور عنوان و اظهار کرد : این نظارت ها مستمر و مداوم خواهد بود.

نوروزیان ادامه داد: در اولین مانور کنترل سموم کشاورزی که در آبان ماه سال جاری توسط ۱۶۹ اکیپ بازرسی و نظارتی در سطح ملی صورت گرفت و از بیش از ۳۸۰۰ فروشگاه سموم بازدید شد و ۳۰۰ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی ادامه داد: رعایت دقیق کلیه قوانین و مقررات در تدارک ،تامین و توزیع سموم کشاورزی برای سلامت جامعه ضروری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید