Iranian Agriculture News Agency

صدور سند تک برگی برای ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : تا کنون برای ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان و قسمتی از اراضی واقع در حوضه دریاچه ارومیه سند تک برگی صادر شده است.

صدور سند تک برگی برای ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، میر صمد موسوی در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و مراسم روز درختکاری با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور جشن انفال یا همان سنددار شدن اراضی ملی (کاداستر) در تعدادی از استانها به خصوص در آذربایجان غربی اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در گرو حفاظت از منابع طبیعی است،  تصریح کرد: میزان نفوذ پذیری آب و نزولات آسمانی در اراضی جنگلی ۴۰ برابر بیشتر از سایر اراضی است و نشان از اهمیت این مواهب خدادادی است. 

موسوی با بیان اینکه هر هکتار جنگل می تواند ۵۰۰ تا دو هزار متر مکعب آب در خود ذخیره کند؛ خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد اکسیژن مورد نیاز انسان ها را جنگل هاو مراتع تامین می کنند. 

موسوی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ مورد سیلاب و سیل سنگین در کشور به وقوع می پیوندد،  بیان‌کرد: تغییرات اقلیمی، افزایش جمعیت بهره برداران و عدم‌توزان پراکنش بارندگی هادر مناطق مختلف استان از جمله چالش های اساسی در بخش منابع طبیعی استان است که کمک به رفع این مشکل ها نیازمند  مشارکت جوامع محلی و ذی نفعان در حفاظت از عرصه های ملی و دستگاه های ذیربط است. 

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۲۵۲ هزار هکتار عملیات آبخیزداری مطالعه شده است که از این میزان ۵۳۴ هزار هکتار اجرا، ۲۹۹هزار هکتار در دست اجرا و  ۴۱۹ هزار هکتار هنوز عملیاتی نشده است. 

موسوی خاطر نشان کرد: ۳۳۰ هزار هکتار طرحهای مرتعداری جهت احاله به بهره بردارن تهیه و۸۰ هزار هکتار در دفاتر اسناد رسمی به بهره برداران احاله مدیریت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید