Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

توسعه پایدار با حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی امکان پذیر است

رفع تداخل اراضی ملی با زراعی در ۵۸۳ روستای استان آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توسعه پایدار با حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی امکان پذیر است .

توسعه پایدار با حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه گرامیداشت هفته منابع طبیعی و  روز درختکاری با اعلام این مطلب، اظهارکرد: برای دستیابی به کشاورزی پایدار ، یکی از مسائل مهم احیا و بهره برداری پایدار و بهینه از جنگل، مرتع و محیط زیست است.

کرامتی با اشاره به اینکه رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد، افزود: اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است و در این راستا از دو هزار پلاک شناسایی شده دارای تداخل ، تا کنون به تعداد 583 پلاک رفع تداخل شده است و در این زمینه رتبه یک کشوری را داریم. 

وی  با بیان اینکه استناد به سند آمایش سرزمینی در توسعه متوازن ضروری است، خاطر نشان کرد: موضوع آبخیزداری و آبخوانداری به جهت جلوگیری از ایجاد سیلابها ، کنترل فرسایش خاک و انتقال آب به سفره های زیر زمینی بسیار حایز اهمیت است .

کرامتی با بیان اینکه ارزش منابع طبیعی 4 برابر تولید اقتصادی در جامعه است، تاکید کرد : برخورد جدی با تصرفات غیر قانونی و کنترل جمعیت دامی به جهت جلوگیری از تخریب مراتع طبیعی و حفاظت از عرصه های طبیعی بسیار حایز اهمیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید