Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

جلسه ستاد توسعه گلخانه های آذربایجان غربی برگزار شد

به منظور شناسایی اراضی مستعد برای توسعه گلخانه ها در سطح ۲ هزار هکتار و بررسی وضعیت توسعه گلخانه ها در سالجاری، جلسه ستاد توسعه گلخانه های آذربایجان غربی برگزار شد.

جلسه ستاد توسعه گلخانه های آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در مرحله اول اراضی مستعد برای احداث گلخانه در شهرستان های میاندوآب، چهار برج، چایپاره، بوکان و سلماس شناسایی شده و از نظر دسترسی به امکانات زیر بنایی  و تخصیص آب مورد نیاز بررسی قرار گرفته‌اند. 

کرامتی افزود: در مرحله دوم بر اساس لیست اراضی قابل واگذاری ارائه شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان، اراضی به مساحت کل ۲۴ هزار و ۷۵۷ هکتار در ۵۳ منطقه  و در ۱۴ شهرستان که شامل اراضی بالای ۱۵۰ هکتار بودند، توسط کارشناسان شهرستانی و استانی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند که از بین آنها ۱۱ منطقه در ۶ شهرستان به مساحت کل دو هزار و ۹۸۸هکتار در ارزیابی اولیه مناسب برای سرمایه گذاری جهت احداث سایت های گلخانه ای تشخیص داده شدند.  

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی نیز لازم هست که  حجم آب مورد نیاز این اراضی برای احداث سایت های گلخانه ای مشخص، و امکان تخصیص آب از امور آب استان استعلام شود. 

کرامتی خاطر نشان کرد: در صورت امکان تامین آب در خصوص امکان تخصیص و انتقال شبکه برق و گاز نیز به این اراضی از ادارات مربوطه نیز استعلام های لازم انجام شود‌ .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید