Iranian Agriculture News Agency

نایب رئیس قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی:

۱۱۰۰ تن سیب و پرتقال میوه شب عید آذربایجان غربی ذخیره سازی شد

نایب رئیس قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی از ذخیره سازی و خریداری یک هزار و ۱۰۰ تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار میوه شب عید در استان خبر داد.

۱۱۰۰ تن سیب و پرتقال میوه شب عید آذربایجان غربی ذخیره سازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  محمدعلی رحیمی در چهل و سومین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که به منظور  بررسی تنظیم بازار و میوه شب عید در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه اولین محموله پرتقال خریداری شده از شهرستان ساری به مقصد سردخانه‌های شبکه تعاون روستایی استان آذربایجان غربی ارسال شد، افزود: تهیه و تأمین پرتقال جهت تنظیم بازار میوه شب عید با نظارت کارشناسان مدیریت تعاون روستایی و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان میزان سهمیه پرتقال شب عید هزار تن است و در اماکنی که توسط تعاون روستایی اعلام می‌شوند در ایام شب عید عرضه خواهد شد.

نایب رئیس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ تن نیز سیب درختی بدین منظور جهت توزیع در ایام عید ذخیره سازی شده است.

رحیمی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار به خصوص گرانفروشی و احتکار توسط قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: همچنین باید کمیته فنی میوه زیر نظر کمیته راهبردی قرارگاه ایجاد شود تا کیفیت و میزان میوه های توزیع شده از مبدا تا مقصد را پایش و کنترل کنند تا میوه با کیفیت مناسبی به دست مصرف کننده برسد.

وی توزیع میوه شب عید تا ۵۹ درصد از طریق شبکه هوشمند و سامانه بازرگام را مورد اشاره قرار داد و گفت: رصد و پایش روزانه توزیع توسط تعاون روستایی، راه اندازی جشنواره های خرید با هدف عرضه بدون واسطه از طریق سامانه های هوشمند از دیگر اقدامات قرارگاه برای تنظیم بازار میوه شب عید در استان است.

نایب رئیس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امسال در زمینه ذخیره سازی کالاهای اساسی در کشور و استان مشکلی وجود ندارد، افزود: در صورت نیاز به وفور کالاهای اساسی به صورت هدفمند در بازار عرضه و توزیع می شود و مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید