Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

آذربایجان غربی فاقد ناوگان حمل و نقل یخچال داراست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان غربی با وجودی که یکی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی کشور است ، فاقد ناوگان حمل و نقل یخچالدار است.

آذربایجان غربی فاقد ناوگان حمل و نقل یخچال داراست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،وحید جلال زاده در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با محوریت سیب درختی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود اما کمتر از یک تا دو دستگاه ناوگان یخچالدار در استان نداریم و این امر موجب بروز مشکلات اساسی در این بخش شده است.

وی بازار پس از تولید را از چالش های مهم بخش کشاورزی کشور برشمرد و اضافه کرد: ۸۵ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی مربوط به پس از تولید است و متاسفانه در استان در این حوزه مشکلات زیادی داریم.
جلال زاده قدیمی بودن تجهیزات سردخانه ها، کمبود واحدهای سورت و بسته بندی مناسب، نبود ناوگان یخچالدار را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان در زمینه صادرات عنوان کرد و افزود: باید کشاورزی استان از حالت سنتی به سمت مدرن تغییر یابد.
وی با تاکید بر اینکه برای رونق صادرات محصولات کشاورزی استان نیازمند شناسایی بازار های هدف مستمر و دائمی هستیم ، اضافه کرد: تولید کنندگان محصولات کشاورزی بار اصلی اقتصاد استان را بر دوش می کشند.
جلال زاده با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید پرونده ویژه ای در حوزه شناسایی مقاصد صادراتی در اوراسیا، شانگ های چین، شبه قاره و اتحادیه های بین المللی باز کند، خاطر نشان کرد: اوراسیا و افریقا یک فرصت مناسب و بی نظیر برای کشاورزی کشور و آذربایجان غربی است که می توان با رایزنی یک بازار هدف دائمی در آنجا ایجاد کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نبود برند شاخص از مهمترین مشکلات صادراتی محصولات کشاورزی و دامی استان است چرا که برای شناخته شدن نیازمند برند سازی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید