Iranian Agriculture News Agency

در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید؛

  افتتاح همزمان ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی  در آذربایجان غربی به دستور وزیر جهاد کشاورزی

همزمان با گرامیداشت ششمین روز از  دهه مبارک فجر و جشن بزرگ چهل و سه سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به صورت وبینار سراسری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و بدست رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

  افتتاح همزمان ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی  در آذربایجان غربی به دستور وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این طرحها اظهار کرد: با افتتاح این طرحها برای ۶۰۱ نفر به صورت مستقیم، در سراسر استان اشتغالزایی می شود. 

وی افزود : این پروژه ها، تعداد ۹۲ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۵ نفر به صورت مستقیم  و ۸ طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار بالغ بر یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغال ۵۶ نفر به صورت مستقیم را شامل می شود. 

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهار کرد: ۹۲ طرح سیستم های نوین آبیاری به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح ۵۸۸ هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است . 

لازم به ذکر است آیین افتتاح این طرحها به صورت نمادین در یک واحد سردخانه نگهداری میوه با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال واقع در روستای حسن آباد شهرستان ارومیه برگزار شد. 

برای افتتاح این طرح که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع احداث شده است، ۶۸ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است و برای ۵ نفر اشتغال زایی شده است. 

 

 

در حال حاضر تعداد ۲۳۹ واحد سردخانه نگهداری میوه در شهرستان ارومیه با ظرفیت ۲۹۰ هزار تن در سال  وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید