Iranian Agriculture News Agency

افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در میاندوآب

اشتغال‌زایی در شرایط فعلی کشور، جهاد است

همزمان با دهه مبارک فجر، بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین این میاندوآب، در روستای قره تپه این شهرستان آغاز شد.

افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره‌برداری از این طرح با قدردانی از سرمایه‌گذار اجرای این طرح،با اشاره به پتانسیل ها و فعالیت های شاخص بخش کشاورزی شهرستان، گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیازهای غذایی جامعه، اهمیت تأمین امنیت غذایی، بیش از پیش نمایان می شود و تامین امنیت در سایر حوزه های سیاسی، ملی، اقتصادی و اجتماعی در گرو تامین امنیت غذایی است.

دیانتی افزود: به دلیل وجود محدودیت در سطح اراضی قابل کشت، توسعه کشت محصولات گلخانه ای و تولید در محیط های بسته و قابل مدیریت، بهترین راهکار در راستای پایداری تولید و تامین نیازهای غذایی جامعه است.

 وی با بیان این مطلب که خوشبختانه تامین معیشت مردم یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است، خاطر نشان کرد: گذرازکشاورزی سنتی به کشاورزی تجاری و اقتصادی، اجرای کشاورزی قراردادی، سند دار کردن اراضی کشاورزی و تلاش برای سرمایه گذاری های کلان در راستای توسعه کشاورزی از برنامه های محوری و راهبردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

دیانتی اذعان داشت: با اجرای کشاورزی قراردادی یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان که خرید تضمینی و تامین بازار محصولات تولیدی است؛ تاحدودی برطرف می شود و کشاورز بر اساس نیاز داخلی و بازارهای جهانی، محصول خود را منطبق با استانداردهای رایج تولید می کند و محصول تولیدی روی دست کشاورز نمی ماند که گام مهمی در راستای تجاری کردن کشاورزی است.

وی اظهار کرد: میاندوآب یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است که حدود یک ششم محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود و اشتغال، اقتصاد و گردش مالی شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی ، با ظرفیت تولید ۲۸۰ تن در سال، با اعتبار بالغ بر دوازده میلیارد تومان، در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و ۳ هزار مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای قره تپه از توابع بخش بکتاش، احداث شده که با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۶ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات از اعتبارات توسعه روستایی به عاملیت صندوق کار آفرین امید تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

دیانتی هدف از اجرای طرح را تداوم تولید محصولات کشاورزی در تمام فصول سال تولید محصول خارج از فصل، افزایش عملکرد در واحد سطح، مدیریت مصرف بهینه آب در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد. 

وی افزود: شهرستان میاندوآب دارای ۱۲ واحد گلخانه به وسعت ۵.۴ هکتار می باشد که سالانه ۴۸۰ تن محصول قارچ، سبزی و صیفی، ۳۰۰ هزار گل رز شاخه بریده و ۱۱۴ گلدان گلهای تزئینی و فضای سبز در گلخانه های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

درادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به نقش کلیدی و اهمیت فعالیت های تولیدی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی جامعه، اظهار کرد: امروز وظیفه تک تک ما، فعالیت در جبهه اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخه تولید کشور است.

حسن زاده افزود: سرمایه گذاری درعرصه تولید و راه اندازی واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال، موجب استقامت، پایداری و تداوم انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی است .

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر فعالیت های تولیدی توسط مسئولین، خواستار حمایت همه جانبه ارگان های مختلف از تولیدکنندگان شد.

امام جمعه میاندوآب گفت: ایجاد اشتغال در شرایط فعلی کشور نظیر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با اهمیت و بزرگترین جهاد است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید