Iranian Agriculture News Agency

همزمان با گرامیداشت دهه فجر؛

100 پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و جشن بزرگ چهل و سه سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، 100 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 245 میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد.

 100 پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در سالن همایش مجتمع آموزشی شهید باکری جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره 72 شهید سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهارکرد : دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه و همچنین بازخوانی شعارها و آرمان های انفلاب اسلامی است که باید در جشن ها و مراسم های این ایام، نقشه راه امام (ره) برای نسل جوان بازگویی و ترسیم شود.

کرامتی با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های مردمی و برنامه های دهه فجر ، افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی برای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان تدوین شده تا 43 سالگی انقلاب با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 100 طرح عمرانی ، اقتصادی ، تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 245 میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت  اشتغال برای 601 نفر به صورت مستقیم، در سراسر استان افتتاح می شود.

وی افزود : این پروژه ها، تعداد 92 طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر 109 میلیارد ریال و اشتغال 545 نفر به صورت مستقیم  و 8 طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار بالغ بر یکهزار و 136 میلیارد ریال و اشتغال 56 نفر به صورت مستقیم را شامل می شود.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهار کرد: 92 طرح سیستم های نوین آبیاری به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح 588 هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است .

وی اضافه کرد: 8 طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز شامل 4 طرح انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه با مجموع ظرفیت 12 هزار و 500 تن و سرمایه گذاری افزون بر 958 میلیارد ریال و 4 طرح بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین و بسته بندی میوه تازه نیز با ظرفیت بیش از 16 هزار تن و سرمایه گذاری 178 میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می شود.

کرامتی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از طرح های زیر بخش آب و خاک برای 545 نفر و طرح های زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز برای 56 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌ برداران ، رونق تولید ، پشتیبانی و رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایدار عنوان کرد و افزود: این ایام عزیز و فرخنده را مرهون شهدای گرانقدر و عزیزی هستیم که درخت تناور این انقلاب با خون آنان سیراب گردیده است.

در ادامه محمد دیبایی رییس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان نیزبا بیان که شعار محوری چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان جهاد کشاورزی ، پشتیبانی از تولید و اقتدار غذایی از طرف وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است،  گفت : 20 مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد.

دیبایی ادامه داد: افتتاح پروژه های عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستائی و عشایری و رونمایی از طرح های تحقیقاتی کشاورزی، اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکتهای فنی و مشاوره ای ، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله هااز جمله برنامه های مصوب این کمیته می باشد که در این ایام مبارک برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان، برگزاری مراسم های جشن پیروزی انقلاب در مراکز دهستانها و جهاد کشاورزی شهرستانها، ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی با حضور مدیران سازمان در استودیو کشاورز، نشست مطبوعاتی ریاست سازمان و حضور ریاست یا مدیران سازمان در برنامه های ویژه رادیوئی و تلویزیونی و خطبه های نماز جمعه جهت ارائه عملکرد و دستاوردهای سازمان ،برپایی نمایشگاه توانمندیهای بخش کشاورزی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، و اجرای برنامه های فرهنگی، مقاله نویسی، مسابقات ورزشی و قرآنی را ازدیگر برنامه های مصوب این ستاد عنوان کرد که درطول ایام دهه فجر برگزار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید