Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

لزوم رصد مستمر و روزانه فعالیت ۴۷۳۸ واحد نانوایی در آذربایجان غربی

برگزاری سی و چهارمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تعداد ۴ هزار و ۷۳۸ واحد نانوایی در سطح استان فعال است که تدوین برنامه مدون و هدفمند جهت بازرسی مستمر و روزانه از این واحدها در اسرع وقت ضروری است.

لزوم رصد مستمر و روزانه فعالیت ۴۷۳۸ واحد نانوایی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  سی و چهارمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان به منظور ساماندهی و هماهنگی بیشتر با انجمن صنفی کارخانجات آرد و اتحادیه نانوایان استان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات انتقال وظایف گندم و آرد و نان از سازمان صمت به جهادکشاورزی، در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهادکشاورزی استان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

اکبر کرامتی در این جلسه  بر ضرورت افزایش تولید صنعتی نان برای جلوگیری از هدر رفت و دور ریز نان و مدیریت بهینه مصرف آرد در واحدهای نانوایی تاکید کرد.
کرامتی اظهار کرد: از کارخانجات تولید آرد نان استان که تمایل به تولید صنعتی نان دارند ، با اعطای تسهیلاتی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ جهت کمک به راه اندازی تجهیزات مورد نیاز در این زمینه استقبال و حمایت می کنیم .
وی خاطر نشان کرد: با تولید نان صنعتی و فرهنگ سازی مصرف آن می‌توان از ضایعات نان جلوگیری کرد و با کنترل بهتر قیمت محصول و رقابتی بودن آن، این امر سبب ساماندهی پخت نان می‌شود. 
کرامتی افزود: نیاز است بازرسین با مراجعه حضوری و مستمر به واحدهای نانوایی علاوه بر رصد آیتم های مشخص در این بازرسی ها ،  اطلاعات و نحوه فعالیت این واحدها را در پرونده الکترونیکی مخصوص هر واحد  جهت تسهیل در دسترسی در این زمینه ثبت کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال باید به صورت مستمر  فعالیت واحدهای مرغداری گوشتی، نانوایی ها و به طور کلی نحوه توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار استان رصد و با تشدید بازرسی و نظارت ها ، با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام شود.
رییس قرارگاه تامین امنیت غذایی استان با اشاره به برگزاری ۱۸۶ جلسه کاری در سطح استان و شهرستانها از زمان تشکیل قرارگاه تا کنون ، گفت : اکیپ های بازرسی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان تنها در طی یک هفته گذشته یکهزار و ۷۹۵ مورد از نحوه توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار استان بازرسی و نظارت کرده اند که برای ۱۳۳ مورد پرونده تخلف تشکیل شده و ۲۱ مورد نیز شکایات مردمی دریافت کردیم.
وی تاکید کرد: تعداد ۷۶  اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند.

کرامتی یاد آور شد : با ابلاغ معاون اقتصادی رئیس جمهوری مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع به طور کامل در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است کلیه پرسنل، امکانات و اعتبارات مربوط به این حوزه را در اسرع وقت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل نماید که متاسفانه تا کنون تمامی سازو کارهای لازم برای اجرای مطلوب این وظیفه در جهت هم افزایی بیشتر برای  انجام فعالیت‌های مربوط به بازرسی و نظارت به جهاد کشاورزی استان منتقل نشده است . 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید